Dynasty tietopalvelu Haku RSS Kuopion kaupunki

RSS-linkki

Kokousasiat:
http://publish.kuopio.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30

Kokoukset:
http://publish.kuopio.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30

Kuopion Vesi Liikelaitoksen johtokunta
Pöytäkirja 13.11.2014/Pykälä 58

Edellinen asia | Seuraava asia Kokousasia PDF-muodossa

 

 

§ 58

Asianro 7176/14.05.00/2014

 

 

Yhdyskuntateknisten palveluiden asiakastyytyväisyystutkimus vuodelta 2014

 

 

Toimitusjohtaja Kirsi Laamanen
Kuopion Vesi Liikelaitos

Vuosittain tehtävän yhdyskuntateknisiä palveluita koskevan asiakastyytyväisyystutkimuksen vuoden 2014 tulokset ovat valmistuneet. Tutkimuksessa selvitettiin kyselyyn vastanneiden tyytyväisyyttä katujen, puistojen, jätehuollon, vesihuollon sekä palo- ja pelastustoimen palveluihin. Kyselylomake postitettiin Kuopiossa 1500 talouteen ja vastausprosentti oli 30. Tutkimuksen toteutti FCG Konsultointi Oy. Tutkimuksessa oli vuonna 2014 mukana 28 kuntaa.

Tulosten perusteella vesihuolto on kyselyyn vastanneiden kuntalaisten mielestä yksi Kuopion parhaiten hoidetuista palveluista. Tyytyväisyyden mitta-asteikkona kyselytutkimuksessa ovat luvut 1-5, jossa arvo 1 kuvaa erittäin huonoa tilannetta ja 5 erittäin hyvää. Vesihuollon tuloksista veden laatua, veden toimitusvarmuutta, jätevesiviemärien toimintaa sekä jätevedenpuhdistamoiden toimintaa koskevat Kuopion tulokset ovat välillä 4,18-4,61 ja valtakunnalliset keskiarvot vastaavissa mittareissa välillä 4,22-4,69. Sadevesiviemärien toimintaa, vesihuollon asiakaspalvelua sekä tiedotusta koskevat Kuopion tulokset ovat välillä 3,50-3,85 ja valtakunnalliset keskiarvot vastaavissa mittareissa välillä 3,42-3,85.  

Erot valtakunnallisiin keskiarvoihin ovat kaikissa mittareissa pienet. Valtakunnallinen tulosten vertailu ei kuitenkaan anna kaikilta osin vesihuollon palveluista oikeaa kuvaa, koska laitokset eroavat toisistaan mm. raakavesilähteen osalta. Tuloksia tulisikin ensisijaisesti verrata saman laitoksen edellisten vuosien tuloksiin, jolloin asiakastyytyväisyyden kehityksen voi havaita. Kuopion vesihuollon tulokset ovat lähes kaikkien mittareiden osalta vuodesta 2009 lähtien koko ajan parantuneet.

Kysyttäessä ongelmia vesi- ja viemärihuollossa eniten ongelmia kuopiolaisten mielestä ilmeni vedensaannin katkoksissa, veden maussa ja värissä sekä viemärihajuissa. Kuitenkin näissäkin osa-alueissa Kuopion tulokset ovat jatkuvasti parantuneet vuodesta 2009 lähtien.

 

Viiteaineisto

1

Asiakastyytyväisyyskysely 2014

 

                                                      Valmistelija                                                         

Kirsi Laamanen

puh.  017 18 5351

                                                      etunimi.sukunimi(at)kuopionvesi.fi

 

 

Päätösehdotus                          Toimitusjohtaja Kirsi Laamanen

 

Johtokunta merkitsee asiakastyytyväisyystutkimuksen tiedoksi.

 

 

Päätös                                          Päätösehdotus hyväksyttiin yksimielisesti.

 

 

 


Edellinen asia | Seuraava asia Kokousasia PDF-muodossa