RSS-linkki
Kokousasiat:http://publish.kuopio.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetingitems&show=30
Kokoukset:
http://publish.kuopio.fi:80/cgi/DREQUEST.PHP?page=rss/meetings&show=30
Kuopion kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta
Pöytäkirja 28.05.2020/Pykälä 21
Edellinen asia | Seuraava asia | Kokousasia PDF-muodossa |
1626/2020 Sopimusluonnos |
§ 21 | Asianro 1626/08.01.00/2020 |
Sopimus asiakastyytyväisyyskyselyjen toteuttamisesta Kuopion kaupunkiseudun paikallisliikenteessä vuosina 2021-2023
Joukkoliikennepäällikkö Kaisu Matinniemi
Henkilökuljetusten järjestäminen
Kuopion kaupunkiseudun joukkoliikenteessä on seurattu asiakastyytyväisyyttä asiakastyytyväisyyskyselyjen avulla loppuvuodesta 2017 alkaen kaksi kertaa vuodessa. Kyselyjen toteuttajana on ollut Feelback Oy. Kyselyjen tulokset ovat antaneet tärkeää pohjatietoa joukkoliikenteen pitkäjänteiselle kehittämistyölle.
Vuodesta 2019 alkaen kyselytuloksia on käytetty hyvään asiakaspalveluun perustuvien bonusten maksuperusteina liikenteissä, joista on solmittu bruttoliikennesopimukset. Tämän vuoksi kyselyjä lisättiin kahdella kyselyllä/vuosi linjoilla, jotka ovat bruttoliikennettä. Näin varmistettiin, että bonusten maksamiselle on mahdollisimman hyvä perusta ja satunnaisvaihtelun merkitys on mahdollisimman pieni. Koko seudun paikallisliikenne on bruttoliikennettä kesäkuusta 2021 alkaen, ja tämän vuoksi jatkossa kyselyjä tehdään neljä kertaa vuodessa koko paikallisliikenteessä.
Nykyisessä asiakastyytyväisyyskyselyjen toteuttamisesta solmitussa sopimuksessa on menossa optiovuosi. Sopimuskausi päättyy kuluvan vuoden lopussa.
Asiakastyytyväisyyskyselyjen toteuttaminen vuosina 2021-2023 kilpailutettiin alkuvuodesta 2020 avoimella menettelyllä. Kyselyjen toteuttajaksi valittiin joukkoliikennepäällikön päätöksellä 20.4.2020 §3 Feelback Oy. Päätös on saavuttanut lainvoiman.
Kuopion kaupungin hallintosäännön mukaan Kuopion kaupunkiseudun joukkoliikennelautakunta hyväksyy joukkoliikenteen järjestämiseen liittyvät sopimukset (45 §). Hyväksytyn sopimuksen allekirjoittaa Kuopion kaupunkiympäristön palvelualueen toimintasäännön mukaisesti joukkoliikennepäällikkö.
Sopimus Sopimuksen mukaisena tehtävänä on asiakastyytyväisyyskyselyjen toteuttaminen neljä kertaa vuodessa tammikuussa, maaliskuussa, elokuussa ja marraskuussa kolmen peräkkäisen viikon aikana. Sopimusaika on 1.1.2021-31.12.2023 ja sitä on mahdollista jatkaa yhdellä vuodella, jos kumpikin sopijaosapuoli sen hyväksyy.
Koko sopimuskauden hinta on 99 000 € (alv 0 %). Veloitusperusteena käytetään kokonaispalkkiota, jota ei saa ilman tilaajan suostumusta ylittää. Tarjoushintaa voidaan kuitenkin tarkistaa JYSE palvelut 2017 –ehtojen mukaisesti.
Tilaaja määrittelee jokaiselle kyselykierrokselle aikataulun, otoskoot ja kyselyn sisällön.
Sopimusasiakirjat pätevyysjärjestyksessä ovat sopimus, tarjouspyyntö, tarjous ja JYSE 2017 palvelut –sopimusehdot. Sopimusehdot sisältävät mm. ehdot sopimuksen purkamiselle.
Feelback Oy on omalta osaltaan valmis allekirjoittamaan liitteenä olevan sopimusluonnoksen.
Vaikutusten arviointi -
Esitys Esitän joukkoliikennelautakunnalle, että se hyväksyy sopimuksen asiakastyytyväisyyskyselyjen toteuttamisesta vuosina 2021-2023 allekirjoitettavaksi.
Liitteet | 1 | 1626/2020 Sopimusluonnos |
Valmistelija
Seija Pasanen | puh. +358 44 718 5424 |
etunimi.sukunimi(at)kuopio.fi
Päätösehdotus Joukkoliikennepäällikkö Kaisu Matinniemi
Lautakunta hyväksyy joukkoliikennepäällikön esityksen.
Päätös Päätösehdotus hyväksyttiin yksimielisesti.
Edellinen asia | Seuraava asia | Kokousasia PDF-muodossa |